۲۲ مرداد ۱۳۸۵، ۹:۵۰

تفاوت سني زياد در ازدواج منجر به بروز مشكلات زناشويي مي شود

تفاوت سني زياد در ازدواج منجر به بروز مشكلات زناشويي مي شود

يكي از مسائلي كه موجب بروز بسياري از مشكلات ميان زوجين مي شود ، تفاوت هاي زياد سني است كه اين مورد حتي گاهي به عدم وفاداري و عدم اعتماد نيز مي انجامد.

به گزارش خبرگزاري مهر ، به عقيده كارشناسان در مسائل ازدواج يكي از بارزترين خطراتي كه مي تواند زوجين با اختلاف سني زياد را تهديد نمايد عدم توافق يا هماهنگي  هيجاني است. در چنين شرايطي نوع ديد هر يك از طرفين در زندگي با فرد مقابل متفاوت است.

البته ممكن است زوجين تا مدتي علايق خود را فداي لايق طرف مقابل كنند اما اين امر موقتي است و پس از مدتي احساس مي كنند كه نه خود به آنچه طرف مقابل دوست دارد علاقه دارند و نه طرف مقابل از حضور و بودن در مكان هايي كه از آن لذت مي برند ، احساس رضايت و شادي مي كند.

اين مسئله به تدريج موجب بروز اختلافاتي شده و اين اختلافات روابط زناشويي زوجين را نيز تحت تاثير قرار مي دهد. در چنين شرايطي وقتي آمال و آرزوهاي زن و شوهر تحقق نمي يابد احساس مي كنند كه بايد در جايي خارج از اين رابطه مشترك به دنبال رسيدن به خواسته هايشان باشند و بدين ترتيب احتمال عدم وفاداري و سلب اطمينان ميان زوجين افزايش مي يابد.

همانطور كه مي دانيد شيوه زندگي در طول دهه ها و حتي سال هاي اخير تفاوت زيادي كرده است و پيرو آن نه تنها ارزش هاي اخلاقي و معيار هاي افراد نيز متفاوت از سال هاي گذشته شده ، بلكه حتي سليقه افراد در انتخاب موسيقي ، كتاب ، تفريحات و سرگرمي ها نيز تفاوت كرده است.

به همين دليل زن و شوهرهايي كه اختلاف سني زيادي با هم دارند كه بيش از يك دهه است در شرايطي نمي توانند به خوبي با يكديگر ارتباط برقرار كنند و پس از مدتي احساس مي كنند كه نكته مشترك و  حرفي براي يكديگر ندارند و خطر نيز از همين جا شروع مي شود.

در برخي موارد زن يا شوهر احساس مي كنند چنانچه با خانواده خود باشند و در جمع والدين و خواهر و برادر باشند نقاط مشترك بيشتري دارند. حداقل اينكه از يك فرهنگ و قوم هستند. همين امر موجبات بسياري از مشكلات را در زندگي مشترك پديد مي آورد. 

کد خبر 365615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha